joi, 7 aprilie 2016

Cartea care apelează la sentimente, „De vorbă cu Emma”

În încercarea de a-mi convinge creierul să formuleze trei opinii pertinente cu privire la această carte, mă confrunt cu o intrebare ce nu are răspuns: pe ce am dat 40 de lei? Pe o cărțulie de 180 de pagini dintre care 50 conțin scurte propoziții, scrise la o dimensiune mare, specifice adolescentelor de 15-16 ani care trăiesc cu impresia că au întâlnit deja dragostea vieții.
Citind această carte am avut momente în care mă întrebam dacă nu cumva am nimerit pe pagina de Facebook a unei fane de citate siropoase și a romanelor despre bărbați răi, puși în ipostaza iubitului romantic și iubitor. „Sunt bărbați care demonstrează. Sunt bărbați care au răspunsuri fără să fie întrebați. Sunt bărbați care ucid cu expresii. Sunt bărbați care pur și simplu sunt.”
Vitali Cipileaga este administratorul blogului „De vorbă cu tine” și tind să afirm că dacă informația asta ar fi fost receptată înainte de a comanda cartea, în prezent nu aș mai fi făcut această recenzie. Și nu e greu de explicat de ce.
Această carte nu e un roman de dragoste, ci o adunătură de pagini care nu par să aibă vreo legătură între ele. Nu spune o poveste a unui cuplu, ci dă sfaturi peste sfaturi. O parte din carte este reprezentată de dialogurile dintre Emma și Greg, replici cu serioase lacune logice, în care se trece de la o idee la alta, fără vreo legătură între ele, și în plus te mai fac și să dai ochii peste cap:
– Treizeci de ani. Treizeci de ani cât trei zile. Pe-atunci erai un mare fustangiu.
– Atunci la toate femeile mă uitam cu ochii și doar la tine am privit cu inima.
– Voi ține minte săruturile pe care nu mi le-ai dat.
– E un îndemn să te sărut?
– Nu, Greg, e un îndemn să iubești azi! Acum!
– Uneori avem nevoie de timp pentru a ne simți împliniți.”


Un alt aspect ce mi se pare absurd la aceste cărți e că par rupte de realitate. Conversațiile celor doi nu trimit cu gândul la cuplul secolului XXI. De fapt, nu fac trimitere la nimic. Sunt doar cuvinte așezate într-o formă pompoasă, ce se mai vor și idei filosofice:– Tu meriți să fii fericită în fiecare zi!
– Sunt fericită. M-am schimbat.
– Și atunci de ce pleci?
– Să înțeleg cât de mult m-am schimbat.
– Și nu vei regreta?
– Regretele sunt pentru cei care nu pot iubi.
– Am în vedere acele regrete care se întâmplă în timp.
– Timpul crede în minuni, dragul meu. Iar minunile au o trăsătură specifică: până la urmă, se împlinesc.


Citind De vorbă cu Emma, trăiești împreună cu personajul propria ta poveste de viață. Emma te provoacă să găsești calea spre sufletul tău…” – tocmai am citat din textul de pe coperta 4, cel care are rolul de a te convinge să-ți cheltuiești banii, dar așa cum nici Poptămaș nu impresionează toți utilizatorii de facebook, nici această carte nu are efect asupra tuturor cititorilor. Sunt mari șanse ca în loc de „calea spre suflet” să găsiți mai ușor un colț în casă în care să ascundeți această carte care nu are nici cap, nici coadă.
Sursa:http://www.cititoruldecarti.ro/de-vorba-cu-emma-vitali-cipileaga-o-carte-sub-limita-modestului/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu